Sayfa Görüntüleme Sayısı

30 Eylül 2014 Salı

PİNOKYO




 
 
 

‘’Bizdeki keresteler daha önce pinokyo muydu? ‘’  diye düşündüm.

Dün ‘’Louis Armstrong’dan When You Wish Upon A Star’’ ı dinlerken bu geldi aklıma.

Hani Pinokyo daha önce tahtadan bir kuklaydı ya, sonra insan oldu.

Mesela bizim odunlar da bir ara tahtadan bir kuklaydı da sonradan mı canlandı, tam oluşumunu tamamlayamayanlar falan oldu gibilerinden bir kafa patlattım.

O masalda tahtadan bir kukla canlanıyordu.Düşünsenize bizim ülkede bütün tahtadan olan şeylerin bir insana dönüştüğünü:

Kızcağız azgın dalgalar üzerinde sörf yapıyor, kaptırmış gidiyor. Bir süre sonra dalga zayıflıyor.Kız yavaşça ayakta durduğu sörfün üzerine uzanı veriyor.Tam o esnada o da ne? Sırt üstü yüzen bir herifin sırıtmasıyla yüz yüze kalıyor.Tahtanın ilk söyleyeceği şey şu olurdu herhalde:

-          İlk defa bir orman olmak,koca bir aileye sahip olmak istiyorum.

Ya da bir okulda yazı tahtasının canlandığını düşünsenize;

-          Senelerdir toz yutturdunuz, ağzıma sı…nız benim.Gidiyorum lan,adam gibi yaşayacağım artık.

dediğini.

Tahtadan oyulmuş bir bereket tanrısı heykelinin canlanıp bir insana dönüştüğünü hiç düşünmek istemiyorum.Uzun boylu,kel bir adam falan…(niye kelse)

-          Niye bakıyonuz lan açıkta bi şey mi gördünüz?

(Evet açıkta yürüyor)

Bir dönüşüme gidiş başlıyor.Ülkede bütün marangozlar batıyor,işsiz kalıyor falan.

-          Ula İsmet gördün mü benim dükkandaki kerestelerin hepisu ayaklanıp çıktı gitti.

-          Ya sorma benim evdeki üçlü koltuk takımı kapıdan geçemedi,balkondan atladı.Töbe töbe.

Bir de pinokyonun meşhur,en bilindik özelliği bildiğiniz gibi yalan söylediğinde burnunun uzamasıdır.Bu bizim ilk önce odunken (Pinokyo iken) sonra insan olanların yada oluşumunu tamamlayamayanların her yalan söylediğinde alt tarafı, her ereksiyon olduğunda da burnu uzasa....Biz antikayız ya her türlü aksilik bizi bulur.Bizde olur.

-          Sevgilim burnu mu okşar mısın?

-          Aaaa manyak mısın sen be?

Yada

-          Canan bak valla yalan söylemiyorum.

-          Ama hikmet bak o öyle demiyor.

-          En sonunda budatıcaksın bana bunu.

Hatunlar bayılıyor bu pinokyodan bozma heriflere.

-          Ah ne kadar sert erkek; dipçik gibi, tahta gibi, kazma sapı gibi…Erkek dediğin böyle olmalı.

-          Ablacım o artık insan oldu, o pinokyo ikendi.Diyorum ki; o artık öyle odun gibi değil.İnsan o insan.Ya da olacak yakında.Umut bağlama yani.

 

-          Ahmet abi senin suratta bir kabarma var.

 

-          Hiç sorma,benim malzeme en kötü ağaçtan çıktı ya. Yağmuru yiyince böyle açılıyor,esniyor canım be.

 

 

Bütün milletin baba adı Gebetto. Nüfus müdürlüğüne gidiliyor;

-          Baba adı nedir?

-          ‘’Gebetto’’

-          Sen Geber pzvnk. Kalkmış ne diyo hele bag.

 
Bütün Pinokyodan olma insanlara ve yarı Pinokyo yarı insan kalmış kerestelere saygılar,sevgiler.





 

 

 
 
 
 
BURAK KIRMIZITUNA VİDEOLARI İÇİN TIKLA:

 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder