Sayfa Görüntüleme Sayısı

12 Kasım 2018 Pazartesi

BAŞARI VE BAŞARISIZLIK OLGUSUNU NEYE DAYANDIRARAK AÇIKLIYORUZ ?

 
 
 
 
 
  




Ünlü mucit Edison'nun bütün fabrikası yanıp kül olduğunda, ''Bütün hatalarımızı da yaktık, artık sıfırdan başlayabiliriz'' diyebilmiştir. Bir deneyde defalarca başarısız olduğunda, sonuçsuzluğu ''Başarıya götürmeyen yolları elemek'' diye adlandırıp, ''Her denememde başarısız olmaya götüren bir yol daha buluyorum'' demiştir. Edison felsfesine göre, başarısızlığa götüren bütün yollar tükenince geriye sadece başarıya giden yol kalır.
Ünlü gangester Al Capone; ''Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım! Ertesi gün gittim, kendime bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.''
Bu örnekler, başarının genler ve çevrenin ötesinde bir şeyle, ''olayları yorumlama biçimimizle'' bağlantısı olduğunu işaret eder.
Tek bir başarısız olay kadar, başarı ve başarısızlık olgusunu neye dayandırarak açıkladığımız da çok önemlidir. Olaysal atıflar kadar olgusal atıflara da dikkat etmek gerekir. ''Başarı, işini ne kadar iyi yaptığına değil, kimleri tanıdığına bağlıdır'' diyenle, ''Başarı, bir işte herkesten iyi olmaktır'' diyenin başarı davranışları aynı olmayacaktır. ''Başarı, çabayla üretilir'' diyenle, ''Kısmetinde varsa ayağına gelir'' diyen aynı derecede çaba göstermeyecektir. Başarının bağlı olduğu faktörler hakkındaki yorumunuz başarı davranışlarınızı belirleyecektir.Neden bulma biçimi, başarı ve başarısızlığı sahiplenme davranışını da etkiler. Sonuçlar iyi çıkarsa bunu biz başarmışızdır; kötü çıkarsa, başkalarının suçudur! Bilirsiniz: İyi notu öğrenci alır, düşük notu öğretmen verir! Bir kitap çok satmışsa, bu yazarın başarısıdır, az satmışsa yayınevinin başarısızlığıdır! Başarının her zaman birden çok baba adayı vardır, ama başarısızlık hep ortada kalır.



Mümin Sekman
''Her Şey Seninle Başlar''
adlı kitabından.
 

 
 
 
BURAK KIRMIZITUNA VİDEOLARI İÇİN TIKLA:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder