Sayfa Görüntüleme Sayısı

28 Şubat 2018 Çarşamba

ÖLMEDEN ÖNCE


Dr. John Izzo ‘’Ölmeden Önce Keşfetmeniz Gereken Beş Sır’’ adlı kitabından;

-         ‘’Altın kurala uyun; size nasıl davranılmasını istiyorsanız başkalarına o şekilde davranın. Wayne Huffman, age 68’’

Benim de hayatımın kontrolünü elimde tutarken başvurduğum yöntemlerden biridir bu. Ben bunu ‘’ayna olmak’’ diyorum. Hayatımdaki her farklı insan o aynada kendisini görüyor. Ben ne görmüşsem ondan, ben de ona onu veriyorum. Neden böyle olduğunu ve nedenini bulması için kendi kendisiyle hesaplaşma ve yüzleşmesini umuyorum. Bunu gerçek bir netlikle yapıyorum. Her birine cevaplarım hazır olarak…

-               ‘’Balıklama dalın, paçalarınızı katlayın ve kirlenin, hayatı, aşkı ve dostluğu yaşarken tüm     cesaretinizle yaşayın. Ann Britt age 67’’

    Bu öneriye de sonuna kadar katılıyorum ancak benim koyduğum birkaç kural var; Bunu yaparken cahilce davranmamak ve kendini kaybetmemek gibi…

-              ‘’Kendine karşı dürüst ol, kendin için doğru neyse onu yap ve kendin ol, kalbin neyi işaret ediyorsa onu yap Carolyn Mann age 67’’

Kendini kandırmamak en büyük farkındalıklardan biri. ‘’Gerçekci Olmak’’… Yani hayatınızı karmaşıklaştıracak ve komplike hale getirecek durumlardan sizi uzak tutar. Ve de kimse için yaşamamak kendim için yaşamak ve birilerinin doğrularını uygulamak zorunda olmamak hayatımın kitabında bulunan hayat felsefelerimden bir tanesidir.

-              ‘’Kalbinizi dinlemek için gereken disipline sahip olun, ve onu izleyecek cesarete de sahip olun. Ron Polack age 72’’

Kalbimi dinlediğim bazı durumlarda mantığım ve iç sesimle ters düştüğüm doğrudur. Mantığımı kullandığımda da kalbimin sızladığı çok oldu. Acaba hangisi doğru yol, doğru karar? Kalp bir karar vermişse beyni aradan çıkarmak lazım. Bir karar esnasında o bana bir sürü sorular sormaya başlar ve iş içinden çıkılmaz bir hal alır. Bu durumda biraz riski göze alıp üzerine giderek kalp sesi dinlemek bazı pişmanlıklardan bizi alıkoyar gibi geliyor bana. Benim izlediğim yolu soracak olursanız kalp ve beyin arasında kalmış durumdayım.

-              ‘’Diz çökün ve toprağı öpün, var olduğunuz için teşekkür edin, kendinizi ve çevrenizdekileri sevin, didişmeyin ve hayatta olmanın tadını çıkarın. Craig Neal age 60’’

Esasında bu hayat, yaşadığın hayat öyle kıymetli ki, fırsat dolu ve de dümeni sende. Ne ekersen onu biçiyorsun. Kader, şans bazen doğru bazen de bahane… Onları düşünmeden saf dışı bırakarak tamamen dümene ve yola odaklanmak lazım. Kimseyle sidik yarıştıracak, kendimi ispat edecek vaktim yok. Zamanım öyle kıymetli ki…Şükürler olsun sağlıklıyım ve karşıma çıkacak süprizleri merak ediyorum.

-              ‘’Mezarların üzerine dökülen acı gözyaşları, söylenmemiş kelimelerin ve yapılmamış eylemlerin bir sonucudur. Harriet Beecher Stowe age 68’’

Çokca bahsettiğim bir konudur bu. Vakit kaybetmemek. Anı yakalamak, anında… Söylenecek şeyler için beklememek. Kaçırmamak, kaptırmamak, mutluluğu ertelememek, sonucu geciktirmemek… Konuşmak, Konuşmak, Konuşmak… Hiç kimse telepatiyle iletişim kuramaz, her şeyin çözümü ‘’Konuşmaktır’’ ‘’Konuşarak’’ bilmektir. Ben sessiz duranın yada uzak duranın ne istediğini bilemem, ne beklediğini de, ne düşündüğünü de… Bu onun için de geçerli; uzak duran da benim ne düşündüğümü bilemez. Konuşmak gideceğiniz yolu kısaltır. Konuşmak benim için kesin ve net bir iletişim yoludur ve hep cevaplar için kullandığım bir araç olmuştur. Çok açığımdır. Netimdir. Acıtsa da, işine gelmese de söylerim. Söylenmesi gerekiyorsa söylerim. Ama boş konuşmamaya da özen gösteririm. Kırmamaya da…

-         ‘’Hayat benim için mum gibi değildir. An için tuttuğum bir çeşit muhteşem meşaledir ve bunu gelecek kuşaklara vermeden önce yapabildiğim kadar onu aydınlık kılmak istiyorum. George Bernard Shaw age 70’’

Ben de… ;)







BURAK KIRMIZITUNA VİDEOLARI İÇİN TIKLA:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder